Znate li koliko iznosi 1 porcija voća ili povrća

Jedna porcija voća i povrća ovisi o vrsti hrane koju konzumiramo, njenoj veličini kao i dobi konzumenta.

Lečnici i nutricionisti propisuju da svakog dana pojedemo 5 porcija voća i povrća. Mnogi greše kada misle da porcija označava isto što i jedan obrok, zbog čega veruju da ne mogu doseći taj prehrambeni ideal.

U najširem smislu porcija bi se mogla smatrati količinom voća ili povrća koja nam stane u dlan – pa se tako količina povećava kako odrastamo. Iz istog razlika porcija se menja ovisno o veličini ploda.

VOĆE:

Bobičasto voće

Kod bobičastih plodova kao što su maline, borovnice, jagode ili grožđe, porcija obuhvata oko 100 grama.

Male voćke

U jednu porciju šljiva, marelica ili mandarina idu dva do tri ploda ovih svežih voćki.

Srednje velike voćke

Jedna jabuka, banana, narandža, kruška i nektarina jednaka je jednoj porcija voća.

Veliko voće

Kod velikog voća poput dinje, lubenice ili ananasa porcija se meri s oko 100 grama svežeg ploda.

Sušeno voće

Porcija sušenog je manja od svežeg voća, a po mogućnosti ne bi trebala premašivati količinu od 30 grama grožđica, suhih šljiva, smokava i slično.

Povrće je hrana s malom količinom kalorija pa se u njoj može više uživati .

POVRĆE:

Zeleno lisnato povrće

Jedna porcija zelene salate, blitve ili špinata i drugog zelenog lisnatog povrća iznosi 200 grama.

Korenasto povrće

Jedna porcija celera i mrkve također iznosi 200 grama.

Krstašice

U jednu porciju ubraja se otprilike 10 cvetova cvetače ili brokule.

Ostalo povrće

Porcija povrća je jednaka i jednom srednje velikom svežem krastavcu, dve manje paprike, 100 grama kuvanog krompira, 200 grama mahuna i slično. Izvor: Punkufer.hr