Naslovna » Unapređenje Zdravlja » Prirodni Lekar » Zaista postoji hrana za sreću
Prirodni Lekar Unapređenje Zdravlja

Zaista postoji hrana za sreću

zaista-postoji-hrana-za-srecu
Ponekad je dovoljno videti pticu u letu, sarenog leptira, svoju fotelju... pa da se u nama razvije pravi osećaj sreće.

Sreća je nekad apsolutna a nekada i relativna stvar. Čovek se može osećati srećno i zadovoljno bez da za to ima golem razlog. Nasuprot tome, postoje momenti kada nam se čini da nas ništa ne može usrećiti. U takvim „minus fazama“ mnoge osobe traže, pa čak i uspevaju da nadju utehu u hrani. To je zapravo veoma dobra ideja, pod uslovom da je hrana pažljivo i pametno birana.

Seratonin

Istina je da zaista postoji „hrana za sreću“ a to je u stvari priča o serotoninu. Serotonin je hormon koji se nalazi u ljudskom mozgu, digestivnom traktu i trombocitima ljudi i životinja. On ima izuzetno značajan uticaj na subjektivni osećaj sreće i blagostanja, može nas osloboditi privremene teskobe i depresije, jer služi kao sredstvo za regulaciju raspoloženja. Osim toga, serotonin utiče na bolji san, reguliše apetit, seksualnosti, osećaj bola, pa čak i pomaže u regulaciji metabolizma i telesne temperature.

Serotonin se proizvodi u mozgu biohemijskom reakcijom iz triptofana. Nakon toga, ima funkciju neurotransmitera (prenosi nervne impulse). Nizak nivo serotonina manifestuje se kroz opšte lošije raspoloženje. Dakle, ako želimo da se osećamo srećno u svakodnevnim situacijama i uživamo u malim stvarima koje život znače, potrebno je da imamo dovoljno serotonina.

Divno je što možemo prirodnim putem povećati nivo serotonina u organizmu i uneti više radosti u naš život. To postižemo uz pomoć namirnica koje povećavaju proizvodnju serotonina u mozgu. Neophodno je samo znati koja je to „hrana za sreću“, kako ne bismo u depresivnim trenucima nekontrolisano jeli sve pred sobom, bez pozitivnih rezultata.

Najznačajnije namirnice koje povećavaju serotonin – hrana za sreću:

Osim navedenih namirnica korisne su i sve druge bogate vitaminom B jer ima važnu ulogu kada je u pitanju zdravlje mozga i proizvodnja svih neurotransmitera, uključujući i serotonin.

Ugljeni hidrati iz skroba i šećera takodje podižu nivo serotonina, ali sa njima treba biti oprezan jer u velikim količinama vode ka gojaznosti, a gojaznost nije nešto što nam narušava samo lep izgled, već i zdravlje. Zato nikada ne zaboravimo da je zdravlje najveći preduslov za sreću.

Izvor: priroda-leci-sve.com