Naslovna » Blogovi » Sportska strana priče » Za duži život moramo vežbati – sklekovi i trbušnjaci
Blogovi Sportska strana priče

Za duži život moramo vežbati – sklekovi i trbušnjaci

za-duzi-zivot-moramo-vezbati-sklekovi-i-trbusnjaci
Vežbati možete svuda svakog dana i časa.

Mnogi ljudi preferiraju kardio trening (npr. džoging ili biciklizam) u odnosu na dizanje tegova. Međutim, nova istraživanja ukazuju da treninzi snage produžuju život i da ih treba kombinovati sa treninzima manjeg intenziteta.

Vežbe snage

Nedavno obavljeno istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u časopisu American Journal of Epidemiology, pratilo je 80.000 odraslih osoba i utvrdilo da su ljudi koji su redovno radili vežbe snage kao što su sklekovi i trbušnjaci smanjili za 23% izglede da umru prerano, a za 31% su smanjili izgleda da umru od raka. Na osnovu ovoga, istraživači tvrde da je trening snage isto toliko važan za opšte zdravlje kao i kardio trening. (Kardio trening bi značio trening u kome je cilj držati frekvencu srca u intervalu između 65% i 85% maksimalnog broja otkucaja. Takav trening može biti izveden sa naizmeničnim smenjivanjem segmenta pojačanog tempa i segmenta odmora.)

Sa opremom ili bez?

Pri tome, nije neophodno mnogo treninga snage da se ostvare te dobrobiti. Istraživanje je utvrdilo da će ljudi koji urade dve ili više sesija treninga snage (podizanjem sopstvenog tela ili u teretani sa tegovima) verovatnije biti boljeg zdravlja. Istraživači su takođe otkrili da su vežbe sa sopstvenim telom (kao što su sklekovi, trbušnjaci, iskoraci, propadanja) isto toliko efikasne koliko i vežbe koje se rade sa opremom u teretani, što znači da ne morate da trošite ni vreme ni novac na odlazak u teretanu, već možete isti efekat da postignete i kod kuće.

Veoma je lako umetnuti vežbe snage u svakodnevnu rutinu – samo im treba dati prioritet. Na primer, možete da ih radite dok gledate TV (npr. u pauzi filma kad gnjave sa reklamama), pa čak i dok perete zube (iskorake npr), objašnjavaju stručnjaci Majo klinike.

Kombinovane vežbe

U stvari, idealno je da kombinujete aerobni (ili kardio) trening i vežbe snage, kako pokazuje istraživanje Majo klinike koje je ukazalo da su ljudi koji su radili kombinaciju kardio vežbi i vežbi snage poboljšali aerobni kapacitet, izgradili mišiće i smanjili pokazatelje starenja. „Izgleda da je kombinacija treninga u intervalima, koji nije isključivo ni aerobni ni anaerobni, sa vežbama snage, povezan sa najboljim zdravstvenim efektima„, prokomentarisao je dr Bert Mandelbaum, lekar olimpijskog tima SAD. Izvor: zdravahrana.com

Dodaj Komentar?

Šta misliš o ovoj temi? Napiši komentar ...