Vitamini i minerali skrivaju se u ovim namirnicama

Želite li zaštiti i unaprijediti svoje zdravlje? Onda se upoznajte s vitaminima i mineralima, kao i namirnicama u kojima se kriju.

Često možemo čuti kako su određene skupina vitamina i minerala važne za naše zdravlje. No vrlo retko nas informišu u kojim namirnicama možemo pronaći vitamine i minerale. Vreme je da to ispravimo pa vam donosimo popis namirnica u kojima se kriju neki vredni vitamini i minerali.

Vitamin A

Najveće količine vitamina A mogu se pronaći u slatkom krompiru. Samo jedan slatki krompir srednje veličine sadržava znatno veće količine vitamina A od preporučene doze. Možete ga pronaći i u goveđoj jetri, špinatu, ribi, mleku, jajima i mrkvi.

Vitamin B6

Ovaj dragoceni vitamin pronaći ćete u slanutku koji ga sadržava u velikim količinama. Jedna šoljica slanutka sadržava više od jednog miligrama B6 vitamina. Možete ga pronaći i u ribi, goveđoj jetri te mesu peradi.

Vitamin B12

I ovo je iznimno važan vitamin za ljudsko zdravlje, a najviše ga se može pronaći u kuvanim školjkama. Također, ima ga i u pastrvi, lososu, goveđoj jetri kao i u celovitim žitaricama.

Vitamin C

Većina ljudi misli da agrumi sadržavaju najviše vitamina C, ali zapravo ga slatke crvene paprike sadržavaju više od bilo koje druge hrane. Ostali dobri izvori su kivi, brokula, prokulica i dinja.

Kalcijum

Mlečni proizvodi sadržavaju najveće količine prirodnog kalcijuma. Ima ga i u tamnom, lisnatom povrću kao što su kelj i kineski kupus. Također, može ga se naći i u prirodnim voćnim sokovima kao i u žitaricama.

Vitamin D

Masne ribe kao što su sabljarke, losos i skuša obiluju vitaminom D. Većina ljudi vitamin D uzima putem obogaćene hrane poput mleka, žitarica za doručak, jogurta i soka od narandže.

Vitamin E

Ovaj se vitamin može pronaći u pšeničnim klicama, ali ljudi ga ipak češće dobivaju iz semenki suncokreta ili badema jer se te namirnice češće konzumiraju.

Folna kiselina

Folna se kiselina nalazi u raznim namirnicama uključujući i lisnato zeleno povrće, voće, orašaste plodove i mlečne proizvode. Posebno pokušajte sa špinatom i celovitim žitaricama.

Gvožđe

Mogu biti dva izvora gvožđa – životinjski i biljni. U životinjske ulaze crveno meso, riba i meso peradi, a u biljne leća i pasulj.

Vitamin K

Zeleno lisnato povrće najbolji je izvor ovog vitamina. Kelj je zasigurno na prvom mestu, a potom slede raštika i špinat. Dobar je izvor i repa.

Likopen

Rajčice su najpoznatiji izvor likopena, no ima ga i u lubenicama i to katkada i u većim količinama nego u rajčici.

Magnezijum

Pšenične mekinje imaju najveću količinu magnezija, ali one nerafinirane. Ostali dobri izvori magnezijuma su bademi, indijski oraščići te zeleno povrće poput špinata. Izvor: https://www.tportal.hr/