Urme su zdrave

Urme su zdrave

Iako su urme namirnica koja se kod nas ne koristi previše treba da znate koliko su zdrave i zašto bi ih trebalo uvrstiti u svakodnevnu ishranu. Urme su veoma bogate vitaminima, mineralima i vlaknima. Sadrže ulja, kalcijum, sulfur, gvožđe, kalijum, fosfor, mangan, bakar i magnezijum, a sve te supstance su veoma važne za zdravlje organizma. Neki lekari tvrde da je potrebno jesti samo jednu urmu dnevno za dobar balans u ishrani.

Urme su zbog svog sastava jedna od najzdravijih namirnica kad je u pitanju razvoj mišića, a ljudi ih konzumiraju na razne načine, od njih prave paste sa mlekom i jogurtom stavljaju ih u šejkove ili njima aromatizuju puter pa ih mažu na hleb. Pastu od urmi mogu jesti i deca i odrasli, a posebno se preporučuje u periodu oporavka od nekih povreda ili bolesti.

Prema brojnim medicinskim časopisima urma je i u naučnim krugovima priznata kao voćka koja ima antikancerogena svojstva i preventivno deluje na karcinom abdomena. U islamskim zemljama mnogi vernici prekidaju post upravo jedenjem urmi uz čašu vode jer na taj način izbegavaju prejedanje. Zbog poprilične količine kalijuma koje sadrže, urme veoma dobro deluju na centralni nervni sisitem.

Iako su prilično slatke veoma dobro deluju na probavni sistem i regulišu probavu, a odlične su “podizačice” energije. Onda kad ste previše umorni, pred kraj radnog vremena, pojedite nekoliko urmi i za nepunih pola sata osetićete neverovatan nalet energije.

Lekovita svojstva

Postoji nekoliko stanja koja ćete urmama veoma uspešno izlečiti i zato pažljivo čitajte sledeće redove i otkrijte.

Zatvor

Mnogi urme karakterišu kao voće koje na prvom mestu ima laksativno svojstvo i zato ih mnogi koriste kao prirodni lek protiv zatvora. Da biste dobii najbolji rezultat namočite urme u vodu preko noći pa ujutro pojedite i popijte vodu u kojoj su se namakale. Creva bi trebalo da prorade brzo nakon toga.

Anemija

Urme u sebi sadrže mnoge minerale, ali količina gvožđa koja se u njima nalazi čini ih savršenim dijetetskim dodatkom ishrani za sve ljude koji imaju problema sa anemijom. Ako ste malokrvni neka vam užina bude nekoliko urmi i grožđica.

Alergije

Jedna od najinteresantnijih činjenica vezanih za urme jeste prisutsvo organskog sulfura što je poprilično retko. Samo jedna od beneficija sulfura jeste ublažavanja simptoma sezonskih alergija i zato ako ste u ovo doba godine šmrcavi, oči vam suze i peku vas onda u ishranu obavezno uvrstite urme.

Proliv

Iako imaju laksativno dejstvo urme se mogu koristiti i kod lečenja proliva. Zrele urme sadrže kalijum za koji je dobro poznato da veoma efektno kontroliše pojavu proliva. Urme baš kao banane u normalu vraćaju rad creva i treba da ih koristite kad osetite neku promenu.

Debljanje

Urme se preporučuju svima koji imaju problema sa apetitom i neuhranjenošću jer sadrže zavidnu količinu šećera, proteina i esencijalnih vitamina. Ako želite da nabacite koji kilogram, da dodatno izgradite mišićnu masu ili da jednostavno ojačate organizam koji je oslabio nakon neke bolesti jednostavno morate jesti urme. Koristite ih kao prirodni zaslađivač u kolačima i keksićima, dodajte ih u jutranji smoothie ili ih jednostavno uz orašaste plodove jedite za užinu. U svakom slučaju organizam će od njih imati višestruku korist.

Pasta od urmi – prirodni zaslađivač

Na Thehealthyfoodie blogu pronašli smo sjajan recept kako da napravite pastu od urmi, sjajan prirodni zaslađivač.

Potrebni sastojci:

  • 450 g urmi
  • ¾ šolje vode
  • 1 kašičica vanila ekstrakta
  • Malo himalajske ili morske soli

Stavite urme u staklenu teglicu, prelijte vodom i ostavite da se namaču preko noći. Sutradan, urme zajedno sa vodom u kojoj su se namakale stavite u blender, dodajte ostale sastojke i uključite da se melju dok ne dobijete glatku pastu bez komadića. Pastu spremite u teglicu i čuvajte je u frižideru do tri meseca. Izvor: lifepressmagazin.com