san

Ljubičasta boja previše stimuliše rad mozga i može uzrokovati noćne more, dok plava, žuta i zelena deluju umirujuće. Osim na san boje utiču i na ponašanje! Najviše sna donosi plava spavaća soba, skoro sedam sati i 52 minuta, utvrdila je studija britanskog hotelskog lanca Travelodge sprovedena na 2000 domova.Čitaj dalje

Ako želite da uvek budete naspavani i odmorni, savet stručnjaka je da se svih sedam dana u nedelji budite u približno isto vreme, a elektronsku poštu i SMS poruke čitate isključivo van spavaće sobe.Čitaj dalje

Istraživanje sprovedeno u Americi sugeriše da manjak sna rezultira ubrzanjem procesa starenja kože. Naučnici Univerziteta Kejs Vestern Rizerv sproveli su kliničko istraživanje uz učešće šezdeset ispitanica starih od 30 do 49 godina.Čitaj dalje

Mnoge namirnice sadrže u sebi materije koje pozitivno deluju na dobar san. Postoji hrana koja se ne preporučuje da se jede u večernjim satima, a ima i one koja je odlična za još bolji noćni odmor. Samo je nemojte jesti neposredno pre odlaska u krevet.Čitaj dalje

Suprotno uobičajnom mišljenju, poremećaji sna u starijoj dobi nisu posledica starenja, jer se količina i potreba za snom menja kroz različita životna razdoblja, a starijima čak može biti potrebno i više od osam sati sna, ističu stručnjaci.Čitaj dalje

Poznato je da je dobar san ključan za zdravlje – od regulisanja telesne težine do sprečavanja kancera. Međutim, sada istraživači dokazuju da postoji veza (na koju se dugo sumnjalo) između nedovoljno sna i pojave znakova starenja.Čitaj dalje