pečurke

macrolepiota-rhacodes-cupava-suncanica

Samo za dobre poznavaoce “šumskog blaga“ – čupava sunčanica. Šešir: prečnika je od 15-25 cm. U mladosti je loptastog, zatim batinastog oblika, a kada se otvori, na sredini ostaje ispupčenje. Kako šešir raste, kožica se raspucava, ostaje celovita samo na vrhu šešira. Ispod sitnih krpica kožice proviruje vlaknasto meso kojeČitaj dalje

ez magnezijuma ne vredi vitamin D

Ako nema dovoljno magnezijuma u organizmu, a ljudi nastave sa uzimanjem suplemenata vitamina D, može doći do porasta nivoa kalcijuma i fosfata u organizmu. To sa svoje strane može dovesti do kalcifikacija u krvnim sudovima, što je opasno.Čitaj dalje

Žute kapice za zdravlje – Lisičarke

Osim što, između ostalog, sadrži osam esencijalnih aminokiselina, belenčevine, proteine, enzime, polisaharide, provitamin A, vitamine B kompleksa, D2 i C, lisičarka je niskokalorična i 90 odsto njenog sastava čini voda. Zato je omiljena i među ljudima koji paze na liniju. U 100 gr lisičarke ima samo 12 kilokalorija.Čitaj dalje

POTREBNO JE: 500 g šampinjona, glavica crnog luka, šargarepa, kašika brašna, 100 ml pavlake za kuvanje, 2–3 čena belog luka, 2 kašike seckanog peršuna, 2 kašike vinskog sirćeta, ulje, so, biber.Čitaj dalje

Veoma lekovita tibetanska gljiva (gljiva u mleku) je poreklom iz Indije, vrlo je retka a odgajili su je stari tibetanski monasi. Nakon puno ispitivanja, pogotovo u Nemačkoj, ustanovljeno je da ima izuzetna lekovita svojstva i da je odlično sredstvo za prevenciju u očuvanje zdravlja kao i za lečenje mnogih bolesti.Čitaj dalje

Osim što su toliko ukusne da u trenu mogu obogatiti baš svaki obrok, gljive je vrlo zdrava u hranjiva namirnica koja bi se svako toliko trebala naći na vašem tanjiru . Naime, samo 80 grama gljiva sastavom može zamijeniti jedan dnevni obrok voća i povrća.Čitaj dalje

POTREBNO JE: 250 g šampinjona, 300 g pasulja,glavica crnog luka, 2 paprike, 2 paradajza, 2–3 čena belog luka, 2 kašike margarina, 2 lista lovora, ulje, so, biber, suvi biljni začin, začinska paprika.Čitaj dalje