makrobiotika

Najčešće korišćene alge u makrobiotičkoj ishrani su: hidžiki, kombu, vakame, nori, arame i agar-agar. U makrobiotičkoj ishrani alge sačinjavaju nekoliko procenata, uopšteno govoreći oko 1 supenu kašiku po obroku, jer su izvor prvorazrednih nutritivnih elemenata.Čitaj dalje

Nova sezona je pred nama a jedna sezona nas, kao i uvek, priprema za drugu. Krvna zrnca u ovoj sezoni dobijaju kvalitet koji je potreban za ZIMU. Zato se nakupljeni jin tokom prethodne sezone (ako smo jeli voće) mora izbaciti (uglavnom) bolešću.Čitaj dalje

Makrobiotska ishrana podrazumeva sledeće opšte proporcije: 50-60% – integralne žitarice, 20-30% – povrće,  5-10%  mahunarke i morke alge, 5-10% supe, 5% začini, dodaci, napici, riba, slatkiši, ( voće se konzumira povremeno i nikada zajedno s povrćem). Čitaj dalje

Današnja savremena Makrobiotika je mnogo zrelija od samih početaka, i bazirana je na jednostavnim premisama: -Hrani se tradicionalnom hranom, hranom tvojih predaka, uz veliko učešće integralnih žita, barenog povrća, variva i supa. Voće je u redu.Čitaj dalje

“Profesor Kinton (Rene Quinton – 1866-1925, francuski fiziolog, naročito poznat po svom delu “Morska voda, organska sredina” 1904), profesor na Sorboni, izveo je teoriju po kojoj sva živa bića vode poreklo iz mora.Čitaj dalje