Semenke

Retko je koja namirnica bogata vrednim materijama toliko zanemarena u našoj ishrani poput semenki. Energetska vrednost semenki ne zaostaje za onom orašastih plodova, a znatan broj kalorija duguju visokom procentu masnoća. Naime, više od polovine sadržaja čine masnoće, ali reč je o visokovrednim uljima, koja tek u malom delu čine zasićene, a većinom je ipak reč o nezasićenim masnim kiselinama.

Semenke se ističu visokim sadržajem esencijalnih masnih kiselina, neophodnih za pravilno funkcionisanje brojnih važnih funkcija u organizmu. Ljudsko telo nije sposobno da ih sintetiše, zbog čega je neophodan njihov unos kroz ishranu.

Značajan procenat čine proteini, zauzimajući 20 -25 posto sadržaja. Vitamina nema u izobilju (osim vitamina E u semenkama suncokreta), ali zato ima svega pomalo, počevši od vitamina A, preko vitamina E, do svih vitamina B kompleksa, izuzev vitamina B12. Semenke se ističu i sadržajem brojnih važnih minerala poput kalcijuma, magnezijuma, gvožda, kalijuma, selena i cinka, a nije zanemariva ni količina prehrambenih vlakana.

Zbog visokog udela ulja, semenke lako užegnu, pa je posebnu pažnju potrebno posvetiti njihovom čuvanju. Kako bi nutritivna vrednost ostala maksimalno očuvana, najbolje ih je držati na hladnim i suvim mestima, u tamnim posudama koje ne propuštaju vazduh.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *