Naslovna » Unapređenje Zdravlja » Prirodni Lekar » Prva linija obrane od prehlade i gripe
Prirodni Lekar

Prva linija obrane od prehlade i gripe

Uoči sezone prehlada i gripa jedite što više kefir, ljute paprike, pečurke koje su bogate mineralima, antioksidansima i vitaminima. Fokusiranjem ishrane na njih, smanjujemo rizik od upale i oštećenja ćelija, a tako se štitimo od tih dosadnih zimskih boljki.Nutricionisti preporučuju masniju ribu poput lososa, tunja i skuše, jer zahvaljujući omega 3 masnim

kiselinama pomažu smanju rizika od štetnih upala. Konzumiranje ribe ili uzimanje pomenute vrste masne

kiseline, ali redovno, pomaže i kod umanjenja stresa, usled koga pada imunitet, pokazuje istraživanje

Univerziteta u Merilendu. Evo čime još treba da obogatite svoj meni.

SEMENKE ANISA

Lekovita svojstva anisa poznavao je i „otac“ medicine Hipokrat, a Udruženje farmaceuta SAD otkrilo je

da anis ublažava tegobe i simptome kašlja, s tim da pročišćava disajne puteve. Trebalo bi uzimati sirove

semenke, ali je od koristi i čak od ansia začinjen cimetom i medom.

BELI LUK

Ovaj prirodni antibiotik umanjuje za 50 odsto verovatnoću obolevanja od gripa, a osim toga štiti organizam

od drugih zapaljenskim procesa. Kuvanjem se gube antioksidanti, tako da ga koristite u sirovom stanju.

KOMORAČ

Naučnici tvrde da komorač na prirodan način podstiče iskašljavanje, a smiruje i najuporniji kašalj. Može

se jesti sirov ili pečen, ali je najkorisniji čaj od semenki komorača.

JOGURT I KEFIR

Bakterije koje se nalaze u jogurtu i kefiru saveznici su zdrave mikroflore, koja obezbeđuje imunitet i

odbranu od bolesti. Osim toga, svakodnevno uzimanje probiotika smanjuje rizik od infekcija disajnih puteva.

ČAJ

Sve vrste čajeva sadrže antioksidante sa zaštitnim svojstvima, koji pomažu odbrani organizma. Prema japanskoj studiji, ljudi koji svakodnevno piju čaj imaju trostruko manje mogućnosti za obolevanja od gripa, ali isto tako i manji rizik od nastanka raka ili srčanih obolenja.

FEFERONE

Poput limuna, ljute papričice su bogate vitaminom C koji pomaže u borbi s bakterijama i virusima. Jedna

papričica sadrži oko 150 mg vitamina C, dok jedna pomorandža ima tek oko 100 mg tog vitamina. Osim

toga, kapsaicin koji je aktivan sastojak ljutih paprika pročišćava dišne puteve i olakšava prohodnost

sinusa.

PEČURKE

One su bogate antioksidansima, kalijumom, B vitaminima i vlaknima, a dokazano je njihovo protivupalno

dejstvo.

ĆURETINA

Proteini u belom mesu, kakvo je ćureće, su gorivo za izgradnju antitela kojima se organizam bori protiv bakterije i virusa. Zbog toga je belo meso odličan izbor u hladnim jesenjim danima.

BOROVNICE

Ovo voće sadrži više aktivnih antioksidansa od bilo kog drugog svežeg voća i zbog toga su najbolji saveznici dobrog imuniteta, pokazala je studija „Kornel“ univerziteta. Dobar izbor su i zamrznute ili sušene, jer su takođe bogate vitaminima.

BRAZILSKI ORAH

Pun je proteina, zdrave masnoće, kao i selena koji pomaže kod gripa. Dovoljno je pojesti dva do tri brazilska oraha dnevno. Veća količina, zbog filtinske kiseline kojom je bogat, može da ometa absorbovanje drugih minerala i gvožđa.

ŠARGAREPA I KROMPIR

Beta karoten u šargarepi i krompiru pomaže pretvaranju A vitamina i održanje zdravog imunog sistema.

Kod upale sluzokože grla i nosa posebno je korisno povećati unos ove dve namirnice. (Blic)