Probajte skandinavski način ishrane

Uz pojam dijeta se u poslednje vreme sve više vezuje negativna konotacija, pa je možda bolje da za ovu skandinavsku upotrebimo drugi izraz, odnosno nazovemo je skandinavskim načinom ishrane, što ona u suštini i jeste.

Stalno slušamo o mediteranskoj ishrani i tome koliko je ona blagotvorna za zdravlje. Ipak, neke studije su zabeležile da je skandinavski način ishrane podjednako, ako ne i zdraviji od mediteranskog. Pa da vidimo u čemu se on sastoji.

Jedna od prednosti ove dijete je što je dozvoljeno konzumiranje mlečnih proizvoda, zatim nemasnog crvenog mesa, ribe, bobičastog voća i ražanog hleba. Sve ove namirnice su zastupljene u kihinji Danaca, Šveđana, Norvežana i Finaca koji se mogu pohvaliti svojom vitkom linijom.

Ova dijeta je visokoproteinska jer je bogata crvenim mesom, ali bez masti i ribi bogatoj omega 3 masnim kiselinama koja je jako zdrava za funkcionisanje organizma.

Slično našoj trpezi pre jela se konzumira dimljeno meso, dimljena riba, kuvana jaja i kiselo povrće, odnosno turšija, što ublažava osećaj gladi pre glavnog obroka.

Prvo važno pravilo ove dijete glasi da je crveno nemasno meso bolje i zdravije od piletine ili teletine. Tako da piletinu zamenite ribom iz severnih mora (bakalar, haring, skuša) jer su bogate nezasićenim masnim kiselinama.

Maslinovo ulje zamenite repinim uljem jer sadrži više omega 3 nezasićenih masnih kiselina, a beli hleb ražanim.

Od voća se preporučuju borovnica i ostalo bobičasto voće koje je bogato antioksidansima, a od povrća kupus, kelj i spanać zbog vitamina B i C.

Naravno obroci treba uvek da budu mali i da ih ima najmanje pet u toku dana. (Izvor: b92.net)