Praktikovanje ove vrste ishrane može vas učiniti pametnijim

Nadahnuta ishranom  koju su sredinom 20. veka pratili stanovnici Italije, Grčke, Španije i drugih zemalja širom Mediterana, mediteranska ishrana sastoji se prvenstveno od povrća, voća, orašastih plodova, mahunarki, celovitih žitarica , morskih plodova i devičanskog maslinovog ulja. To takođe znači samo umerenu konzumaciju mlečnih proizvoda, crvenog mesa i gotovo potpuno izbegavanje prerađene hrane i slatkih pića.

Stručnjaci već dugo primećuju blagodati mediteranske dijete koja uključuje smanjeni rizik od srčanog udara, moždanog udara i dijabetesa tipa 2, kao i gubitak kilograma i niži krvni pritisak.

Novo istraživanje koje su sprovele vazduhoplovne snage Sjedinjenih Država otkrilo je da mediteranska ishrana takođe može poboljšati kognitivne sposobnosti – bar kada se praktikuje u kombinaciji sa puno vežbanja. Studija je proučavala dve grupe, od kojih su se obe pridržavale strogog režima vežbanja tokom 12 nedelja. Tokom ovog perioda, jedna grupa je svakodnevno dobivala suplemente koji su oponašali nutritivna svojstva mediteranske hrane, dok su druge dobivale placebo.

Na kraju probnog perioda, grupa koja je dobijala pravi dodatak ishrani pokazala je značajno poboljšanje u šest od osam kognitivnih testova, dok su oni koji su uzimali placebo imali bolje rezultate u samo četiri od osam testova. Ovi rezultati sugerišu da mediteranska ishrana u kombinaciji sa vežbanjem može poboljšati pamćenje, mentalne reakcije i pružiti druge kognitivne koristi,navodi Eat This, Not That. izvor: index.hr

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *