Naslovna » Abeceda Ishrane » Pet grickalica koje zapravo dobro utiču na vaše zdravlje
Abeceda Ishrane Makrobiotička Ishrana

Pet grickalica koje zapravo dobro utiču na vaše zdravlje

pet-grickalica-koje-zapravo-dobro-uticu-na-vase-zdravlje
Sveukupno gledajući grickalice, orašasti plodovi izvrstan su izvor masnoća, vlakana i proteina.

No, to je nešto što već verovatno znate, a verovatno vam je poznato i da većinu masnoća čine one „dobre masnoće“, da se tu može pronaći i vitamina i minerala, a mnoga istraživanja pokazala su da ishrana koja sadrži veću količinu orašastih plodova ne utiče značajno na dobijanje ili gubitak kilograma.

Da vas ne bombardujemo gomilom informacija koje ćete zaboraviti, reći ćemo vam samo da mnoga istraživanja pokazuju da oni koji konzumiraju orašaste plodove žive duže, a razlog su određena svojstva namirnica koja sprečavaju niz hroničnih bolesti.

Na primer, smanjuju rizik od visokog krvnog pritiska i nivo holesterola, a popravljaju nivo šećera u krvi. No, u moru informacija i istraživanja, ponekad se teško snaći, a mi smo odlučili napraviti malu, ali preglednu listu orašastih plodova i rangirati ih. U bilo kojem slučaju, nećete pronaći zdravije grickalice od ovih.

  1. Bademi

Jedna porcija od 28 grama (otprilike, šaka badema) sadrži 161 kaloriju što možda deluje kao kalorični snek, ali trebali biste znati da se radi o verovatno najkvalitetnijih 160 kalorija i namirnici koja sadrži niz korisnih nutrijenata.

U prvom redu, bademi smanjuju nivo holesterola što potvrđuje i niz studija iako ćete ponegdje naići i na studije koje pokazuju da još uvek nemamo dovoljno informacija da to potvrdimo.

Ipak, mnogi nutricionisti reći će vam da je ovo savršen dodatak niskokaloričnim dijetama, posebno kod onih koji imaju problema sa krvnim pritiskom, a pretili su.

Odlični su i za one koji imaju problema sa želudačnom kiselinom, smanjuju upale kod ljudi sa dijabetesom tipa 2 i podstiču razvoj korisnih bakterija kao što su Bifidobacteria i Lactobacillus.

  1. Pistaći

Ova namirnica s velikim udelom vlakana nešto je kaloričnija (156 kalorija u 28 grama), ali takođe pomaže kod uravnoteženja holesterola. Štaviše, svakodnevna konzumacija može pomoći povećanju „dobrog“ HDL holesterola što je bitno za zdravlje srca.

Usto što su dobri za holesterol, smanjuju niz rizika povezanih sa bolestima srca, prekomernom težinom i šećerom u krvi. Mnogi čak preporučuju konzumaciju manje količine pistaća nakon svakog obroka.

  1. Kokice

Kokice su verovatno jedna od najomiljenijih grickalica, nezavisno o tome bili u bioskopu ili kod kuće pred TV-om. Upravo zbog toga što su toliko ukusne, mnogi su prilično sigurni da se radi o nezdravoj hrani.

No, ne mora biti tako. Štaviše, ako ih pripremite na „ispravan“ način, radi se o jednoj od najzdravijih niskokaloričnih grickalica (30 grama ima samo 122 kalorije).

Međutim, čim ih stavite na ulje ili maslac ulazite na teren nezdravog, ali ako ih sami pripremate njihovu ćete nezdravost svesti na minimum. Pogotovo ako koristite aparat za kokice na vrući vazduh. Nisu skupi, a osetno vam olakšavaju pripremu zdravog obroka.

  1. Indijski oraščići

Ako ne znate za metabolički sindrom, imate sreće, ali radi se o grupi metaboličkih poremećaja koji se očituju kao insulinska rezistencija, nakupljanje masnog tkiva u području stomaka, visok nivo holesterola i povišeni krvni pritisak.

Nakon ove kratke lekcije iz medicine, reći ćemo da su se indijski orasi pokazali kao dobri za suzbijanje simptoma metaboličkog sindroma.

No, čak i ako nemate probleme, indijski su odlični da takvo stanje i održite. Ponovo se vraćamo na sve one benefite koje smo već pomenuli u ostalim slučajevima, a ujedno se radi io jednoj od najukusnijih grickalica čiju primenu često susrećemo iu istočnjačkoj gastronomskoj ponudi.

  1. Kikiriki

Ovo je verovatno najpopularnija grickalica na listi, ali to je ne čini ništa manje dosadnom. Osim ako niste alergični na kikiriki, ovaj orašasti plod ima sve kvalitete gore pomenutih, a zbog svoje rasprostranjenosti češće je bio predmet istraživanja.

A rezultati? Kikiriki je zakon. Smanjuje rizik od oboljenja srca, žene koje konzumiraju maslac od kikirikija više od pet puta nedeljno smanjuju rizik od dijabetesa tipa 2. Isto tako, astma i alergija nalaze se na listi meta kikirikija i to u slučajevima ako su majke konzumirale kikiriki tokom trudnoće.

Ipak, neki proizvođači preteruju sa dodatim uljima, šećerima i ostalim dodacima pa treba pripaziti na to što kupujete. Isto važi i za presoljenu kikirikije jer to umanjuje korisna svojstva namirnice. Izvor: index.hr