Namirnice koje će vas dugo držati sitim

Kada pokušavate da smršate, smanjivanje obroka deluje kao neizbežan potez. Međutim, stalna glad koja vas prati, jedan je od glavnih razloga zbog kojih ne možete da istrajete.

Ipak, možete utišati krčanje creva, a da ne unesete suvišne kalorije. Zapravo, određene namirnice mogu da pošalju signal vašem mozgu da ste pojeli dovoljno. Mi vam predstavljamo najefikasnije među njima.

Jabuke

Pojedite jednu jabuku oko pola sata pre obroka. Voda i vlakna će vas držati sitim, pa ćete manje pojesti. Zašto treba da jedete jabuke?

Mahunarke

Mahunarke poput leblebija, sočiva, pasulja i graška su bogate proteinima, ali i vlaknima, antioksidansima, vitaminima B grupe i gvožđem. Ako ishranu obogatite ovim namirnicama, ređe ćete osećati glad, pokazalo je nedavno istraživanje objavljeno u žurnalu „Obesity“. Najčuvanija „tajna“ JNA dostupna civilima

Supa

Studija sprovedena na Pen Stejt univerzitetu pokazala je da osobe koje pojedu činiju niskokalorične bistre supe pre obroka, unesu i do 20 odsto manje kalorija tokom jela.

Topla supa protiv prehlade i gripa

Kiseli krastavčići

Zapravo, sve fermentisane namirnice ojačavaju vezu između mozga i creva. One stimulišu proizvodnju hormona koji potpomažu „signalizaciju“ tela, a uz to su prepune probiotika, zdravih bakterija koje regulišu varenje. Dva lica kiselog kupusa

Ljuta paprika

Možda vam je već poznato da kapsaicin, sastojak ljutih papričica, ubrzava metabolizam. Nedavna studija sprovedena u Mastrihtu u Holandiji pokazuje da ovaj sastojak potiskuje apetit.

Istraživanje objavljeno u žurnalu „Appetite“ otkrilo je da dodavanje četvrtine kašičice ljute mlevene paprike svakom obroku podstiče osećaj sitosti. Štaviše, neki učesnici studije su jeli oko 75 odsto svog uobičajenog dnevnog unosa hrane, ali nisu osećali glad.

Tamna čokolada

Kada vam se jede nešto slatko, uzmite tamnu čokoladu. Istraživanja pokazuju da ona snižava krvni pritisak i štiti srce i mozak.

Takođe, ona će vas bolje zasititi od mlečne čokolade i umanjiće vam želju za slatkišima i grickalicama. Studija objavljena u žurnalu „Nutrition & Diabetes“ pokazala je da su ispitanici unosili oko 17 odsto manje kalorija tokom obroka kom je prethodila doza tamne čokolade.

Jaja

Ako za doručak jedete jaja, velika je verovatnoća da ćete biti siti do ručka. Njihova moć leži u proteinima, pokazalo je istraživanje Univerziteta Misuri u Kolumbiji.

Naime, doručak sačinjen od 30 do 39 grama proteina smanjuje napade gladi i održava sitost do ručka. Štaviše, istraživači su otkrili da osobe koje tako doručkuju unose manje kalorija kasnije tokom dana.

Kikiriki

Iako je kaloričan, kikiriki vam mogu pomoći da jedete manje. U Britanskom žurnalu nutricionizma objavljena je studija u kojoj su žene koje su jele kikiriki puter za doručak bile sitije i do 12 sati kasnije, nego one koje su se odlučile za obrok koji nije sadržao ovu namirnicu.

I orašasti plodovi poput badema i lešnika imaju sličnu moć, zahvaljujući kombinaciji nezasićenih masti, proteina i vlakana.

Orašasti plodovi za mušku plodnost

Ovsena kaša

Ako imate običaj da za doručak jedete pahuljice, razmislite o tome da ih zamenite ovsenom kašom. Zahvaljujući njoj možete biti duže siti, a jedna studija je pokazala da osobe koje za doručak jedu ovsenu kašu s mlekom imaju i ređe napade gladi. Pet novih pravila za zdravo srce

Voda

Nedostatak tečnosti u organizmu može učiniti da vaše telo poveruje da ste gladni. Simptomi dehidracije i gladi su slični: bezvoljnost, slabe kognitivne funkcije i loše raspoloženje.

Zato, sledeći put kada vam se prijede neki slatkiš u poslepodnevnim satima, prvo popijte veliku čašu vode i sačekajte desetak minuta. Velike su šanse da će vas glad proći i da ćete „uštedeti“ mnogo kalorija. Umesto kafe – topla voda sa limunom  (Izvor:  FOX NEWS)