Naslovna » Abeceda Ishrane » Veganska Ishrana » Najbolji izvori proteina za vegane
Abeceda Ishrane Veganska Ishrana

Najbolji izvori proteina za vegane

Ako ste prešli na vegansku ishranu, mi vam donosimo gde se to kriju zdravi proteini u veganskoj ishrani.

Veganska ishrana se bazira isključivo na povrću i voću te isključuje sve namirnice životinjskog porekla što može predstavljati svojevrstan problem kad je u pitanju naše zdravlje. Pre nego pređete na vegansku ishranu, informišite se, saznajte kolika je važnost unosa B12 vitamina i gvožđa.

Ono što vegani najmanje unose su proteini, veoma važni makronutrijenti koji se nalaze uglavnom u proizvodima životinjskog porekla. Kad ne jedete jaja, meso, mlečne proizvode ni ribu, kad su proteini u pitanju treba da budete kreativni. Probajte neke od naših predloga.

Kinoa je na mestu broj jedan kad su u pitanju biljke bogate proteinima, pored toga sadrži velike količine amino kiselina, lisina.

Semenke i orašasti plodovi takođe mogu biti sjajna zamena za proizvode životinjskog porekla. Tu su chia semenke, suncokretove semnke, semenke bundeve, bademi, indijski orah…izbor je veliki.

Spirulina je alga, cijanobakterija koja raste u vodi, a sadrži sve esencijalne aminokiseline. Ima antiupalna svojstva i vraća hormone u ravnotežu. Potražite suplemente na bazi spiruline u apotekama ili prodavnicama zdrave hrane. (Izvor: lifepressmagazin.com)