Naslovna » Abeceda Ishrane » Makrobiotika – harmonija ishrane
Abeceda Ishrane Makrobiotička Ishrana

Makrobiotika – harmonija ishrane

Konzumiranje određenih jela može se postići harmonija i blagostanje jer se i namirnice mogu podeliti na dva pola (jin i jang) koja upravljaju svetom. U poslednje vreme makrobiotika se sve češće pominje kao jedan od najzdravijih načina ishrane i broj njenih poklonika ubrzano raste.
Stoga nije na odmet podsetiti na neka od osnovnih pravila makrobiotičke ishrane. Makrobiotika se, naime, zasniva na ideji da se konzumiranjem određenih jela može postići harmonija i blagostanje jer se i namirnice mogu podeliti na dva pola (jin i jang) koja upravljaju svetom.

PRIMENA makrobiotike

– Osnovu ove vrste ishrane uglavnom čine biljni proizvodi, integralne žitarice i zdrava hrana, dok je šećer izbačen iz upotrebe, a biljni proteini i životinjske masti su svedeni na minimum. Poklonici makrobiotičke ishrane strogo se pridržavaju pravila pripreme i spajanja različitih namirnica kako bi što više stimulisali rad digestivnog trakta i pojačali efekat niskokalorične ishrane.

NAMIRNICE KOJE TREBA KORISTITI

– Integralne žitarice (pirinač, ječam, kukuruz, proso, žito), med, sezonsko voće i povrće (povrće treba kuvati što kraće i seći u pravcu rasta kako se ne bi narušila energija biljke i sačuvala sva njena svojstva), sveže ceđeno maslinovo ulje (u malim količinama) i posebna vrsta začina koji se mogu nabaviti u prodavnicama zdrave hrane (alge, susam).

ZABRANjENE NAMIRNICE

– Crveno meso, rafinisani šećer, žvotinjske masti.

NAMIRNICE KOJE TREBA UMERENO KONZUMIRATI

– Životinjske proteine iz belog mesa i ribe ne treba konzumirati više od jednom na dan (jaja, kravlje i kozje mleko i mlečni proizvodi).