Naslovna » Abeceda Ishrane » Makrobiotička Ishrana » Makrobiotička sezona – Zima
Abeceda Ishrane Makrobiotička Ishrana

Makrobiotička sezona – Zima

Nova sezona je pred nama a jedna sezona nas, kao i uvek, priprema za drugu. Krvna zrnca u ovoj sezoni dobijaju kvalitet koji je potreban za ZIMU. Zato se nakupljeni jin tokom prethodne sezone (ako smo jeli voće) mora izbaciti (uglavnom) bolešću. Na stanje krvi takode utiče i nervoza ili velika psihička tenzija što takođe može da se odrazi na naše stanje u ovom periodu ako smo u prethodnom imali stresne situacije.

Par smernica za ishranu u sezoni ZIMA

• Zimi se jede više slano, više ulja, duže kuvano, ponekad iz rerne;

• Badem se najviše koristi jer je najmanje mastan (jako je dobar puter od badema) zatim puter od oraha – (propeći orahe i samleti na mašini za meso i napraviti puter ili u mikseru ili u suribačiju);

• Sejtan i orasi odlično idu zajedno;

• Bolje je praviti sejatan kod kuće – biće svežiji i ukusniji;

• Zimi dobijamo jang složenim kuvanjem;

• Za umorne: napraviti jaku supu ili proprženi miso sa malo mladog crnog luka i preliti šoljom vrele vode;

• Bolest znači da se krv mora jangizirati – pa shodno tome ishranu „prebacitu“ na malo više jang