Kompot: topli napitak koji vraća u detinjstvo

Odlična alternativa drugim toplim napicima su razni voćni kompoti. Osim što sadrže vitamine, idealno su rešenje za one koji ne vole ili im ne prija sirovo voće.

Kompot od jabuka

Kompot od jabuka sigurno će probuditi vaše uspomene na detinjstvo, a takode je i ukusan, krepi čak i ako imate grip…

Operite, oljuštite i isecite na kriške 500g jabuka. Izvadite semenke pa očišćene kriške stavite u 500ml kipuće vode. Dodajte 40 g šećera, kesicu vanilin šećera i štapić cimeta. Sve kuvajte 10-15 minuta. Kad se malo prohladi, dodajte polovinu limuna isečenu na kolutiće, kako biste zadržali vitamin C.

Po želji, u kompot možete da dodate i malo belog vina ili ruma.

Kompot od krušaka

Zbog izuzetne slatkoće, sok od kruške se koristi u desertima umesto šećera, a jedna osrednja kruška ima manje od 100kcal. Kruške su idealan izbor za osobe pod stresom.

Za kompot od krušaka potreban vam je 1 kg krušaka. Oljuštite ih,prepolovite, očistite od koštica, isecite na kriške, stavite u šerpu, pospite sa najviše 1/2 kg šećera i nalijte vodom da ogreznu. Kuvajte na laganoj vatri dok ne omekšaju (otprilike 10 minuta kad prokuva). Sklonite s vatre i kad se malo prohlade dodajte sok od 1-2 limuna. Koliko ćete limuna staviti, zavisi od ukusa.

Ovaj kompot je odličan i kao sredstvo za smirenje

Kako sačuvati vitamine

Od načina pripreme kompota zavisi da li će vitamini ostati u voću ili ne.

Očišćeno, oprano i isečeno voće kuvajte u vreloj zaslađenoj vodi da se ne bi raspalo prilikom kuvanja. U vodu možete da dodate rendanu ili celu koru limuna, cimet i slične začine, zavisno od vrste voća i ukusa. Ako pravite kompot od suvog voća, prvo ga dobro operite i potopite dan ranije u hladnu vodu, a sutradan ga kuvajte u toj istoj vodi.

Kompote kuvajte u emajliranim posudama, a ne u aluminijumskim ili bakarnim, jer voćne kiseline stvaraju spojeve sa ovim metalima koji menjaju ukus i boju voća. Na taj način se uništavaju i vitamini.

(Izvor: stvarukusa.rs)