Naslovna » Unapređenje Zdravlja » Hrana može biti i naš prijatelj i neprijatelj
Prirodni Lekar Unapređenje Zdravlja

Hrana može biti i naš prijatelj i neprijatelj

hrana-moze-biti-i-nas-prijatelj-i-neprijatelj
Jedanaest saveta za podmlađivanje.

Knjiga „Antiageing ishrana“ rezultat je kombinacije dugogodišnjeg praćenja najnovijih naučnih istraživanja i praktičnog rada sa pacijentima i njihovim problemima, iz kojih je doktorica Lejla Kažinić Kreho pokušala napraviti ultimativnu enciklopediju koja objašnjava koji se procesi događaju u našem telu kada se hranimo (ne) zdravo i na koji se način to odražava na naš izgled.

Hrana može biti i naš prijatelj i neprijatelj

Ona je naša najintimnija veza sa svetom, a u poslednje vreme sve više i lek, trend, moda. Pre na nju nismo obraćali toliko pažnje. Ja sam se, recimo, sa 26 godina odlučila da ću specijalizuju kliničku nutriciju. Tada se to to još nije smatralo toliko važnim pa se moj otac nefrolog osećao kao da sam otišla u kuvare – kaže kroz šalu Kažinić Kreho, koja je diplomirala na Kraljevskom koledžu u Londonu, ai danas je član nekoliko britanskih zdravstvenih udruženja.

Istraživanje:

  1. „Šećer izaziva zavisnost veću od kokaina“ i zato je najveći tihi ubica, ali i narušivač našega zdravlja i izgleda. Probajte ksilitol, koji ima niski glikemijski indeks – GI mu je 7 te je pogodan za osobe sa dijabetesom, a sadrži 40 odsto manje kalorija i 75 posto manje ugljenih hidrata od šećera. Usto, taj 5-karbonski šećer ima antimikrobiološko obeležja, što sprečava rast bakterija.
  2. Rešite se umornog lica i probajte antiaging tonik sa zelenim čajem. U borbi protiv umora zeleni čaj je bolji izbor od kafe. Zeleni čaj sadrži dovoljno kofeina da podstakne proizvodnju hormona adrenokortikotropina koji pospešuje lučenje kortizola, a sadržava i flavonoid EGCG koji smiruje organizam i pojačava koncentraciju.
  3. Povremeni post, koji se sastoji od unosa 500 do 600 kalorija u danu preporuka je doktorke za jedan ili dva puta u nedelji. „Telo će, ako ga naviknemo na određeni broj kalorija pa ga onda dva puta u nedelji iznenadimo jako niskim kalorijskim unosom, podstaći efikasnije sagorevanje masti“, objašnjava.
  4. Za sjajan i prozračan ten odličan je eksfolijator od zelenog matcha čaja. Znate li da jedna šoljica matcha čaja ima više antioksidansa od 10 šoljica običnog zelenog čaja? Sadrži veliku količinu antioksidansa uključujući katehin, vitamine A, B, C i E, kao i minerale magnezijum, kalcijum, cink, bakar. Preporuka je popiti ne više od dve šolje matcha zelenog čaja na dan. Sadrži veću količinu kofeina nego kafa.
  5. Aktivni ugalj mnoge slavne osobe stavljaju u napitke, dodaju ga eksfolijatorima, ali i pastama za zube kao efikasno prirodno sredstvo za zdravlje zuba i desni. Aktivni se ugalj primenjuje ambulantno kod trovanja hranom ili otrovima jer ima sposobnost da vezuje toksine u probavnom sistemu te tako podstiče i ubrzava njihovo izbacivanje iz organizma.
  6. Jabuka, kajsija, paprika, celer, nektarina, jagoda, višnja, krompir neke su od namirnica koje se najviše tretiraju raznim preparatima i pri čijoj bi kupovini bilo poželjno da budu iz domaćeg uzgoja. Ananas, avokado, kivi, mango, lubenica, papaja, luk i kupus, pak, imaju debelu koru i ne trebamo se toliko uzrujavati oko toga gde su rasli. Postupak za micanje teških metala iz povrća sličan je kao onaj kod mesa: u posudu vode treba dodati nekoliko kašika sirćeta, ostaviti da malo stoji, isprati pa pojesti.
  7. Za zdravlje kože potrebno je u organizam unositi vitamine C i E. Ako se borite sa masnom kožom, nedostaju vam vitamini B grupe i cink, dok je za suvu kožu ključan nedostatak vitamina A i E. Pucanje usana pokazatelj je nedostatka B2, B6 i / ili B12 vitamina, a ako se koža ljušti na temenu, kapcima, nosu i iznad nosa, može biti da imate gljivičnu infekciju i da ste pod prevelikim stresom. Tada bi trebalo da prestane da jede ljutu, začinjenu hranu, piti belo vino i šampanjac.
  8. Šargarepu, crvenu jabuku i bobičasto voće valja jesti da bi se postigla karotenoidne boja kože koju su u istraživanjima pokazali najprivlačnijom.
  9. Nedostatak vitamina B grupe, i to B2 i B12 koji kontrolišu proizvodnju sebuma, može za posledicu imati masnu kosu (kao i kožu). I za kosu i za kožu važno je vreme u kojem hranite svoje telo – zadnji obrok bi trebao biti lagan jer se koža hrani od ponoći do četiri ujutro i treba joj dopustiti da se naspava. Kosa se, pak, najbolje hrani doručkom.
  10. Ako, pak, imate problema sa velikim opadanjem kose ili vam je kosa retka i nije sjajna, uzimajte biotin, cink, keratin, ali i, na primer, klice mladog graška. Ako mislite da ste prerano počeli sijediti, moguće je da se radi o genetskoj predispoziciji, ali o nedostatku bakra u organizmu. Ovaj mineral možete nadoknaditi jedući krompir, suvo grožđe, breskve, zeleni grašak i kikiriki. 11. „Đumbir ima protivupalno i antihipertenzijsko delovanje, što ga čini idealnom namirnicom kod metaboličkog sindroma“. Gde ima đumbira, nema celulita, a vrlo je delotvoran i za našu kožu, pa u dve nedelje pijenja đumbirovog ekstrakta možete primetiti umanjenje oštećenja nastalih sunčanjem, au tri nedelje koža je već vidno zaglađena i prozračnija. Izvor: jutarnji.hr