Naslovna » Abeceda Ishrane » Hrana za Telo » Dobrobiti sumpora i sumporne vode za ljudsko telo
Abeceda Ishrane Hrana za Telo Posna jela

Dobrobiti sumpora i sumporne vode za ljudsko telo

Sumpor, ljudima bitan vitalni sastojak triju aminokiselina, je mineral koji se prirodno pojavljuje u blizini izvora i vulkanskih formacija.

Sumporna voda, bilo izravno dobijena iz prirodnog izvora ili stvorena otapanjem sulfata u vodi, je alternativni izbor za lečenje bolesti koje variraju u rasponu od artritisa do akni i nudi brojne pogodnosti za poboljšanje zdravlja.

Nažalost, sumpor je kao važan nutritijent zaboravljen tokom poslednjih desetleća no on je još uvek vrlo važan element neophodan za održavanje zdravlja i prevenciju hroničnih bolesti kao što je, primerice, metabolički sindrom. Šokantno, ali preporučena dnevna količina ne postoji unatoč činjenici da je reč o elementu koji osmi po redu najuobičajeniji element u ljudskom telu. Sumpor je prirodni sastojak telesnih stanica i mineral je koji se nalazi koncentriran u keratinu i kolagenu koji su važni za zdravlje kože, noktiju, kose, kostiju i zglobova.

Je li slučajnost to što su u Grčkoj, Italiji i Japanu, zemljama koje su najveći dobavljači sumpora u svetu, najniže stope srčanih bolesti, pretilosti i povećane dugovečnosti na planetu? Možda i nije. Iznimno niske stope depresije, pretilosti, dijabetesa i srčanih bolesti  kod Islanđana se mogu pripisati nizu vulkana koji su stvorili taj otok i čije erupcije povremeno tlo prekrivaju vulkanskim kamenjem koje sadrži sumpor.

Nekada se smatralo da je ishrehrana ono što Islanđane štiti od hroničnih bolesti zbog visokog unosa ribe. No, čini se da ova teorija ne drži vodu jer Islanđani koji se presele u Kanadu i koji i dalje jedu ribu više nemaju niske stope obolevanja. Čini se da je islandsko tlo koje je neobično bogato sumporom ono što igra ključnu ulogu.

Sumpor je važan za mnoge telesne biološke procese, uključujući i metabolizam. Bez dostatne količine sumpora, metabolizam glukoze postaje neispravan, a mišićne i masne stanice se oštećuju kao posledica netolerancije na glukozu. Nedostatak sumpora na ovaj način može dovesti do raznih koštanih i mišićnih poremećaja koji odgovaraju upalama i boli. Oslabljeni metabolizam glukoze koji je rezultat nedovoljne količine sumpora je upleten kao činioc u pretilosti i opasnom zdravstvenom stanju poznatom pod nazivom metabolički sindrom jer je jedan od načina na koji telo kompenzira neispravan metabolizam glukoze – debljanje.

Kada se nedostatak sumpora pojavi unutar konteksta posne ishrane, problem postaje ozbiljniji jer se dodatni izvori glukoze prisutni u posnoj ishrani u obliku ugljenohidrata pretvaraju u masti pa čak i gore – otpuštaju se u krvotok u obliku triglicerida kao gorivo za oštećene i upaljene mišićne stanice.

Analiza minerala prisutnih u stanicama pacijenata obolelih od Alzheimerove bolesti otkriva praktično nepostojanje sumpora u odnosu na zdrave osobe. Neka su istraživanja indicirala da obrat stanja u kojem postoji manjak sumpora ne samo da sprečava ili zaustavlja ozbiljne bolesti nego i obrće stanje ukoliko se pacijent nalazi u početnoj fazi oboljenja.

No, koji su mogući izvori sumpora i postoje li dodatne beneficije koje pruža sumpor? Kada je nezaštićena koža izložena suncu, ona sintetizira vitamin D3 sulfat. Iako se vitamin D3 inače smatra topivim u masti, vitamin D3 sulfat je oblik vitamina koji je topiv u vodi. Ovo omogućava ovoj vrsti vitamina D da slobodno putuje krvotokom.

Potrebno je napomenuti da vitamin D3 u prehrani nije jednak vitaminu D3 koji se dobiva iz sunca i ne može se smatrati adekvatnom zamenom. Koža izložena suncu stvara i velike količine holesterol sulfata. Dakle, sunce može telu pružiti sumpor u obliku vitamina D3 sulfata i holesterol sulfata.

Jednostavan način za osiguravanje dovoljne količine je često, ali oprezno izlaganje sunčevoj svetlosti bez zaštitne kreme. Drugi način unosa je konzumacija jaja. Dok mnoge biljne namirnice kao što su luk, češnjak i kupus sadrže sumpor, te su količine niske (osim ukoliko biljke nisu uzgojene u tlu bogatom sumporom).

Također, postoje i prirodni izvori sumporne vode u blizini vulkana. Sumpor takvoj vodi daje mlečno belu do smeđu boju i izrazito jedak miris. Kao što je već spomenuto, sumpor pomaže pri lečenju mnogih bolesti, osobito onih vezanih uz kožu i kosti:

EKCEM – Sumporna voda umiruje ekcem i druge osipe koje karakterizira crvenilo, svrbež i upala. On je čest sastojak krema protiv pelenskog osipa i svrbeža uzrokovanog otrovnim bršljanom. Sumpor je telu potreban kako bi ono proizvelo i održavalo razinu kolagena koji sloj derme ispod kože održava čvrstim i elastičnim.

AKNE – Sumpor je također uobičajeni sastojak sapuna  i medicinskih krema proizvedenih kako bi lečile akne. Sumpor se primenjuje lokalno na kožu kako bi pomogao pri isušivanju viška sebuma i povećao guljenje ili piling kože. To pomaže pri odčepljivanju pora i smanjenju akni te smanjenju pigmentiranih ožiljaka od akni.

ARTRITIS – Namakanje u sumpornoj vodi može ublažiti upalu, naticanje i bolove u zglobovima uzrokovane artritisom i reumom. Ovo namakanje je terapijsko jer pomaže pri obnovi hrskavice i sinovijalne tekućine koja se nalazi u zglobovima. Kod osoba obolelih od artritisa bi razine sumpora u telu mogle biti smanjene.

BOL U LEĐIMA, VRATU I RAMENIMA – Namakanje u sumpornoj vodi je također dobro i za ovu vrstu tegoba. Sumporni minerali ulaze kroz pore na koži i smiruju upalu mišića te leče zglobove i kosti.

DETOKSIKACIJA TELA – Sumporna je voda korisna pri čišćenju tela od otrova. Hidroterapija koja sadrži sumpornu vodu opušta telo, pojačava znojenje a može i pomoći pri lečenju respiratornih problema kao što su astma i bronhitis. Hrana bogata sumporom, kao što su luk i kupus, pomaže pri čišćenju toksina iz tela, a kupanje u sumpornoj vodi ima sličan učinak jer se minerali upijaju kroz kožu.

Uz navedeno, namakanje u sumpornoj vodi je učinkovit način ublažavanja boli uzrokovane hemoroidima. Ostale bolesti koje ova voda ublažava su probavne smetnje, poput refluksa kiseline, predmenstrualni problemi, povišene razine kolesterola i visoki krvni tlak. (Izvor: matrixworldhr.wordpress.com)