Budućnost logistike u Srbiji

Budućnost logistike u Srbiji

Ovaj vid dostave robe posebno će zaživeti u farmaceutskoj industriji, pa možemo očekivati da će se u narednih 20 godina većina lekova dostavljati posredstvom dronova, u vrlo kratkim vremenskim intervalima.

Logistički troškovi u Srbiji učestvuju duplo više u ceni proizvoda u odnosu na razvijene zemlje Zapada, što ostavlja puno prostora za optimizaciju, zaključak je panela „Logistika kao pokretač privrede“, održanog na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu.

Stručnjaci sa Ekonomskog fakulteta i iz najvećih logističkih kompanija, koji su učestvovali na panelu, procenjuju da će održivost preuzeti primat ceni u logističkoj industriji, a da će ekološka strana posla biti presudna za opstanak. Samovozeći kamioni na električni ili hibridni pogon će zameniti sadašnje flote klasičnih kamiona.

Zakoni

– Zakonodavstvo će dodatno uticati da značaj klimatskih promena i povećanje ekološke svesti bude bitnija strana poslovanja u ovoj grani privrede. U logistici će opstati samo oni koji će do 2050. godine svesti emisjiu štetnih gasova na minimalni novo, idealno na nula odsto – istakao je Darko Babić iz DHL-a.

Još jedan od nastupajućih trendova je blokčejn sistem, koji će omogućiti procesima koji u tradicionalnoj logostici traju sedam dana, da započnu i završe se u jednom trenutku, jednim klikom.

Milšped

– Sve ovo smanjuje troškove, ubrzava procese, podstiče razvoj – objasnio je Rade Stojisavljević iz kompanije „Milšped“.

U Srbiji se u poslednjih godina prati trend outsource logistike, koji komapaniji ostavlja mogućnost da u fokusu bude samo proizvod i proizvodni proces. Loša infrastruktura obara logističke performanse Srbije, povećava cenu proizvoda, jer ovakvi troškovi učestvuju u ceni dvostuko više nego u zemljama Zapada. Ono što je prednost domaće privrede je dobar geografski položaj i taj potencijal treba iskoristiti, zaključak je ovog stručnog panela na Ekonomskom fakultetu. Izvor: Blic.rs