Bio Bašta Svet Gljiva

Žute kapice za zdravlje – Lisičarke

Žute kapice za zdravlje – Lisičarke
Osim što, između ostalog, sadrži osam esencijalnih aminokiselina, belenčevine, proteine, enzime, polisaharide, provitamin A, vitamine B kompleksa, D2 i C, lisičarka je niskokalorična i 90 odsto njenog sastava čini voda. Zato je omiljena i među ljudima koji paze na liniju. U 100 gr lisičarke ima samo 12 kilokalorija.

Ovi žuti kišobrančići stoje u redu najkvalitetnijih gljiva sveta. Čuvarka zdravlja, lisičarka je prirodni izvor antibiotika i mnoštva vitamina. Saznajte zašto je tako cenjena i kako da je pripremite.

Stanarka čistih šuma bogata je kalijumom, važnim za probavu i srce, ali i kalcijumom, ključnim za zdrave kosti. Uz to ona vam „nudi“ magnezijum, potreban za pravilan rad srca i krvotoka i fosfor za mozak. Pošto sadrži vitamin D, koji organizam sam proizvodi samo za vreme sunčanih dana, lisičarka može biti pravi spasilac kada naiđu kiše i tmurno vreme.

Inače, koriste je, posebno u zemljama Dalekog istoka, u lečenju upale očiju, noćnog slepila i suve kože. Naravno, uz sve kvalitete ona ima antibakterijska i antivirusna svojstva, pa tako čisti organizam, jača imunitet, pa i poboljšava cirkulaciju.

Ipak, kod lisičarke treba paziti na količinu. Ne savetuje se više od dva jela sa lisičarkom nedeljno, jer može biti teška za želudac. Najbolje ju je kuhati i dodavati čorbama. Dobro je sažvaćite. Na našim tržnicama ima je u ponudi (ne tako često i obično ih „razgrabe“ rano ujutro), a i stranci hvale naše gljive kao najzdravije, jer su nam šume još uvek čiste. Kada kupujete lisičarku pazite da ne bude suva i mlitava. Nipošto je ne uzimajte ukoliko ima braon fleke.

U kulinarstvu je cene kao odličan dodatak mesu, školjkama i jajima. Naravno, obogaćuje čorbe, gulaše i supe.

Doručak

Očišćene (ne perite ih, samo očistite) i iseckane lisičarke dodajte u razmućena jaja i pecite kao inače.

Ručak

Lisičarke očistite (najbolje četkicom, bez pranja), iseckajte na trakice. Jednu manju tikvicu ogulite i secite na kockice. Na srednjoj temperaturi na malo putera ili ulja prvo prodinstajte lisičarke, pa im dodajte tikvice. Posolite i pobiberite. Pržite tek nekih 5-10 minuta. Ne moraju biti upotpunosti pečene. Zavisi kako volite. Na kraju dodajte malo sitno naseckanog belog luka. Možete ih služiti samo sa tostom ili prethodno pečenim šniclama, ako želite kaloričniji ručak.

Večera

300 gr lisičarki ispecite na ulju sa jednom sitno naseckanom mrkvom i jednom manjom glavicom luka. Posolite po želji. Za to vreme skuhajte rižu, procedite i prelijte dinstanim lisičarkama. Poslužite sa parmezanom. Izvor: lifepressmagazin.com

Zemlja Magazin je #1 izvor zelenih i zdravih vesti
NE PROPUSTI ZEMLJA MAGAZIN EMAIL BILTEN! 
Upiši svoju email adresu i prijavi se na našu mesečnu mailing listu da primaš najnovije vesti na svoju e-poštu.


"Obećavamo da vaša email adresa neće biti zloupotrebljena"