Abeceda Ishrane Dijete i višak kilograma Unapređenje Zdravlja

Stiže prolećno superpovrće

Mada se po vremenskim uslovima to ne primećuje, ali proleće je ipak stiglo, a sa njim je na pijacama i u supermarketima sve bogatiji izbor prvog povrća, bogatog vitaminom K, gvožđem i hranjivim supstancama koje smanjuju rizik od pojave hroničnih bolesti.

Iako se većina tog povrća sada može kupiti tokom cele godine, zahvaljujući masovnom gajenju u plastenicima, povrće treba najviše konzumirati baš tokom proleća jer tada ono sadrži najviše korisnih vitamina i minerala.

Bob: Šolja boba sadrži 13 grama proteina, a ova biljka je i bogat izvor vlakana i gvožđa. Istraživanja su takođe pokazala da bob na prirodan način smanjuje nivo holesterola u krvi.

Zelena salata: Prolećna zelena salata ne samo da je boljeg ukusa, već je tada i i najzdravija jer obiluje antioksidansima, dijetalnim vlaknima, vitaminima K i C i folnom kiselinom.

Mladi luk: Bogat je izvor kvercetina, antioksidansa sa dejstvom antihistaminika koji ublažava sezonske alergije, reguliše krvni pritisak i smanjuje rizik od srčanih oboljenja.

Spanać: Proleće je najbolje doba godine za konzumiranje spanaća jer tada sadrži najviše vitamina C i folne kiseline koji jačaju imunološki sistem i ublažavaju simptome alergija. Takođe, prolećni spanać je bogat izvor betaina koji poboljšava izdržljivost tokom fizičkog napora. Uz to spanać sadrži dve fitohemijske supstance, lutein i zeaksantin, koje smanjuju oštećenje očiju izazvano starenjem.

Rotkvice i brokoli: Ukoliko želite da smanjite rizik od pojave kancera, u proleće što češće jedite rotkvice sa brokolijem. Naime, rotkvice sadrže enzime koji podstiču apsorpciju antikancerogenih supstanci koje sadrži brokoli.

Rukola: Savršen je dodatak salatama i odličan prilog jelima od mesa. Bogat je izvor magnezijuma, minerala neophodnog za jačanje kostiju, imunološkog sistema i mišića.

Grašak: Proleće je pravo vreme da jedete svež grašak jer samo jedna šolja graška sadrži propisanu dnevnu dozu vitamina C. Osim toga, grašak je bogat tijaminom, odnosno vitaminom B1, koji popravlja raspoloženje i ublažava simptome depresije. (Izvor: Novosti)