Sport i rekreacija Unapređenje Zdravlja

Samo jedan minut trčanja – zdravije kosti

Naime, naučnici sa Univerziteta Ekseter i Univerziteta Lester su pregledali podatke koje poseduje UK Biobanka i utvrdili da one žene koje su svakodnevno praktikovale kratke intenzivne aktivnosti ekvivalentne srednje brzom džogingu za žene pre menopauze, a sporijem džogingu za žene posle menopauze, imale zdravije kosti. U proseku su te aktivnosti trajale 60-120 sekundi, i to je rezultovalo 4% boljim zdravljem kostiju u odnosu na one koje nisu to praktikovale ni minut.

Zvuči skoro neverovatno, ali je to pokazalo ovo istraživanje: makar i minut trčanja svakog dana povezano je sa boljim zdravljem kostiju kod žena.
“Još uvek ne znamo da li je bolje akumulirati te kratke periode vežbanja u više navrata tokom dana, ili je bolje spojiti ih u jedno. Takođe ne znamo ni da li je duže vežbanje jednom ili dvaput nedeljno isto tako dobro kao 1-2 minuta vežbanja svakodnevno”, izjavila je prof. Viktorija Stajls sa Univerziteta Ekseter, vođa ovog istraživanja. “Ali, izgleda vrlo verovatno da je i samo minut-dva trčanja dnevno dobro za zdravlje kostiju.”

Dobro zdravlje kostiju je veoma važno, jer ono uključuje smanjen rizik od osteoporoze i preloma u starijem dobu.
Evo kakva je praktična preporuka prof. Stajls: “Britansko udruženje za osteoporozu preporučuje, pre svega, da svakodnevno više hodate. A povrh toga, mi bismo preporučili da tom hodanju dodate nekoliko trčećih koraka, otprilike kao kad biste potrčali da stignete gradski autobus”.
Izvor: zdravahrana.com