Abeceda Ishrane Veganska Ishrana

Pet saveta za one koji žele da pređu na veganstvo

Svakog dana sve više raste broj ljudi, koji se odlučuju za veganski način ishrane. Ako zaista i vi razmišljate o tome, pročitajte prvo ovih par saveta.

Opšti koncept veganstva je zasnovan na ishrani i načinu života bez ubijanja i iskorišćavanja životinja. Ishrana je zasnovana na žitaricama, voću i povrću, a vegani ne koriste životinjske proizvode za hranu, odeću ili u druge svrhe. Čak mnogi izbegavaju i proizvode testirane na životinjama.

Kako raste broj ljudi koji se odlučuju na veganstvo i ovaj način ishrane je unapređen. Ukoliko se odlučite na ovaj potez, to ne znači da ste osuđeni na salatice i tofu. Ali, morate biti spremni da odvojite više pažnje i vremena, pa i novca za spremanje hrane. Donosimo vam nekoliko saveta kako da najlakše pređete na vegansku ishranu.

Čvrsta odluka

Ukoliko se odlučite na ovaj, za mnoge, radikalan korak morate se dobro unapred pripremiti i biti svesni šta tačno želite i zašto. Čvrsta odluka je prvi korak. Ukoliko još uvek imate dvoumljenja ili smatrate da nemate jaku volju, verovatno ćete pokleknuti.

Korak po korak

Pre nego upotpunosti pređete na veganstvo, pokušajte sa novim režimom ishrane u koji ćete postepeno ubacivati, jedan po jedan veganski recept. Dobro se informišite o uslovima u mestu gde živite, o dostupnosti veganskih proizvoda, i o vremenu koje ćete morati u početku da izdvojite, o tome kako podnosite određene namirnice i slično. Zato je bitno da neko vreme provedete tako što ćete recimo, svaki dan pokušati da napravite po jedan veganski recept.

Različitost

Dobro se raspitajte kakavi su to novi veganski recepti. Kupite dobru knjigu recepata i istražujte, prvo, neko vreme. Ukoliko to ne uradite, na kraju ćete završiti sa dosadnim i jednoličnim menijima, salatama i šejkovima i čitav projekat bi mogao doživati neuspeh.

Napunite ostavu

Uverite se da u vašoj sredini ima dovoljno lako dostupnih veganskih namirnica (različitost je bitna) i da ćete imati vremena, volje i strpljenja da pregurate prvih nekoliko mjeseci dok ne naviknete vaš organizam na novi način ishrane. Ukoliko ste idalje voljni za ovaj korak, vreme je da napunite ostavu. Hlebovi, tortilje, grašak, smeđa riža, puter od kikirikija, testenine, mnoštvo voća i povrća … Kada budete imali dobar izbor u frižideru i ostavi, lakše ćete praviti jela.

Povežite se

Upoznajte se sa drugim veganima, razmenite iskustva. Oni će sigurno znati da vas posavetuju kako da napravite nova jela, kako da ne grešite pri kupovini i izboru hrane, ali i odeće, koji su to lažni veganski proizvodi na tržištu i mnogo toga drugog.

Da li ste već prešli na veganstvo? Kakva su vaša iskustva? Imate li neke savate da podelite sa nama?

Izvor:  http://lifepressmagazin.com/