Prirodni Lekar Unapređenje Zdravlja

Lako da izbacite nikotin iz organizma

Kada popušite cigaretu, nikotin cirkuliše u krvi u proseku od šest do osam sati. Većina tog nikotina se eliminiše urinom, ali potrebno je od 48 do 72 sata da se zaostali nikotin izbaci iz vašeg tela.

U tom procesu mogu da pomognu najviše voda, pojedine vrste voća i povrća, pogotovo one koje sadrže dosta vitamina C. On je najpoznatija supstanca za izbacivanje nikotina iz krvotoka, jer poboljšava metabolizam i stvara bela krvna zrnca, ali pušači treba da unose znatno veću dozu ovog vitamina nego nepušači, do 2.000 miligrama.

Evo šta je najbolje za izbacivanje nikotina iz organizma:

  1. Voda – Nikotin dehidrira telo, pa je veći unos vode neophodan jer pomaže telu da izbaci nikotin.
  2. Kopriva – Ova biljka je puna gvožđa i korisna za dezinfekciju i odlična je u borbi protiv infekcije.
  3. Povrće – Konzumiranje većih količina celera, tikvica, pasulja, pa čak i krastavaca, može da smanji nikotinsku zavisnosti. Ne jedite mnogo slatkog povrća, sa mnogo šećera, jer prekomerna količina glukoze aktivira deo mozga odgovornog za uživanje i zadovoljstvo. Na taj način, glukoza može da podstakne želju za cigaretama.
  4. Pomorandže – Sadrže visok nivo vitamina C, pa nadoknađuju ovaj vitamin u telu pušača koji pušenje smanjuje. Konzumiranje narandže može ubrzati vaš metabolizam i smanjiti stres.
  5. Kivi – Kivi pomaže da se eliminiše nikotin iz tela i da se ono napuni vitaminima A, C i E koje pušenje smanjuje.
  6. Sok od šargarepe – Sok od šargarepe sadrži vitamine A, B, C, K koji pomažu da se eliminiše nikotin iz tela. Nikotin takođe šteti koži, a sok od šargarepe ima mnogo vitamina koji su dobri za kožu.
  7. Brokoli – Sadrži visok nivo vitamina B5 i C. Brokoli sadrži supstancu koja štiti pluća od oštećenja toksina.
  8. Spanać – Bogat je vitaminima i folnom kiselinom, tako da je dobar za vaše telo i posebno dobar u tome da vam zgadi ukus duvana.

Smanjite zavisnost

Povećan unos voća i povrća može da pomogne da ostavite pušenje zbog sledećih razloga:

– Smanjuje se nikotinska zavisnost

– Visok sadržaj vlakana čini da se osećate sitije – pušači ponekad mešaju glad sa željom za cigaretom.

– Za razliku od mesa, alkohola i pića sa kofeinom, voće i povrće ne poboljša, čak može da pogorša ukus duvana.

Izvor: novosti.rs