Savršen dom Unapređenje Zdravlja

Blue zone: Mesta gde se ljudi zdravo hrane i dugo žive

Poznato je da je dobra ishrana ključ za zdrav način života. Ali, da li znate da vam sam način ishrane može produžiti život za 10 ili 20 godina? „Plava zona“ je lista mesta širom sveta u kojima ljudi žive do svoje 90. ili 100. godine.

Dijeta ovih ljudi se zasniva na mesu životinja sa farme i njihovim proizvodima, sveže ubranom voću i povrću i raznim začinima. Ovo su pet mesta čija ishrana omogućuje duži život.

  1. Poluostrvo Nikoja, Kostarika

Na poluostrvu Nikoja stanovnici žive veoma aktivnim životom i većinu vremena provode napolju. Hrana je minimalno obrađena i skuplja se direktno iz zemlje.

Popularne sastojke čine: tortilje, jam, pirinač, pasulj, banane, a nekad i male porcije mesa. Iako su sastojci bogati, jela za ručak i večeru su veoma lagana, dok je doručak najobilniji obrok.

Osim toga, njihova voda ima najveći sadržaj kalcijuma u zemlji, zbog čega stanovnici imaju jače kosti i manje frakture kuka.

  1. Okinava, Japan

Dok je prosečan očekivani životni vek u Sjedinjenim Američkim Državama 78 godina, u Japanu je 84. Mnogi stanovnici to prepisuju njihovoj dijeti, koja se sastoji od mnogo povrća, ribe i pirinča.

U sastojke redovne ishrane spadaju: gorke dinje, slatki krompir, tofu, braon pirinač, kurkuma, šitake pečurke i alge.

  1. Sardinija, Italija i Ikarija, Grčka

Italija i Grčka su sklone „mediteranskoj dijeti“. Ona ohrabruje ljude da manje jedu crveno meso, šećer i zasićene masti, kako bi ih zamenili proizvodima punim proteina, orasima i drugim zdravim namirnicama.

Mlečni proizvodi, kao što su: mleko,sir i jogurt su dozvoljeni, ali u umerenoj dozi. Obe države obrađuju zemlju i proizvode svoju hranu, zbog čega su sastojci sveži.

Grčko ostrvo Ikariju zovu i „ostrvo gde ljudi zaborave da umru“. Stanovnici u proseku žive osam godina duže od Amerikanaca i imaju 20 odsto manje slučajeva raka.

  1. Loma Linda, Kalifornija

Zdravlje je vrlo bitno za stanovnike ovog malog grada, stoga imaju pravila za dijetu, vežbanje i odmor.

Meso i mlečni proizvodi se izbegavaju, jer se njihova „biblijska dijeta“ oslanja na ishranu od pre hiljadu godina i zasniva na voću, povrću i integralnim žitaricama.

Njihova užina su orasi, za koje članovi projekta „Plave zone“ smatraju da svi koji ih konzumiraju bar pet puta nedeljno imaju manji rizik za bolesti srca i da žive dve godine duže od onih koji ne jedu orahe.

Izbegavaju alkohol i piju pet do šest čaša vode dnevno.

  1. Butan

Tradicionalna jela u istočnoazijskim državama, kao što je Butan, koriste začine za koje je dokazano da imaju nekoliko zdravstvenih koristi. Iako se Butan ne nalazi na listi „Plave zone“, njihova hrana ima sastojke za koje su medicinske studije dokazale da produžavaju životni vek.

Nacionalno jelo Butana je ema daci, koje sadrži čili, beli luk i sveži sir.

Mnoga jela uključuju crvene ljute papričice koje sadrže kapsaicin, koji se često koristi kod oboljenja kože, kako bi se smanjila upala i svrab. IZVOR: DAILYMAIL.CO.UK