Rad na sebi Unapređenje Zdravlja

‘Biblija’ zdravlja

Donosimo vam 10 pravila koja će vam pomoći da živite zdravo, srećo i dugo, a kojih se svako može pridržavati. Što je vaš tanjir šareniji, to bolje za vaše srce i zdravlje.

  1. NE PUŠITE

I jedna cigareta je previše. Pušenje je najgora stvar koju možete učiniti svome zdravlju. Pušenje je jedan od najvećih uzročnika smrti u svetu, a opet uzročnik smrti koji se najlakše može sprečiti – sve što je potrebno je prestati pušiti.

  1. NE SUNČAJTE SE U SOLARIJUMU

Kod ljudi koji se sunčaju u solarijumu postoji dva i po puta veći rizik da obole od malignog raka kože. Osim toga, solarijum pospešuje brže starenje kože i pojavu bora. Kada se sunčate pod prirodnim suncem uvek kožu namažite sredstvom sa zaštitnim faktorom.

  1. JEDITE ČOKOLADU – UMERENO

Možete jesti što god želite, ali pod uvetom da jedete umereno. Čokolada ili sladoled bit će vam puno ukusniji jedete li ih jednom nedeljno (npr. kao nagradu nakon cele nedelje zdrave prehrane) nego kada ih jedete svaki dan.

  1. KONTROLIŠITE HOLESTEROL I ŠEĆER U KRVI

Uvek budite upoznati s osnovnim brojkama bitnima za zdravlje. To znači da redovito kontrolišite razinu holesterola i šećera u krvi. Ako vodite računa o tim brojkama lakše ćete znati u kakvom vam je stanju organizam i morate li uvesti neke promene što se tiče ishrane i fizičke aktivnosti.

  1. REDOVNO SE KREĆITE

Stručnjaci preporučuju po 30 minuta vežbe 5 dana u nedelji. To ne znači da svaki put morate odraditi intenzivan trening, i šetnja bržim korakom pozitivno će uticati na vaše fizičko i psihičko zdravlje, prvenstveno na zdravlje srca

  1. UPOZNAJTE SE S ISTORIJOM BOLESTI U VAŠOJ PORODICI

Vodite računa o bolestima koje su postojale u vašoj porodici, prvenstveno o ozbiljnim bolestima kao što su bolesti srca, rak, moždani udar, dijabetes i slične bolesti. Poznavanje porodične istorije bolesti pomoći će vam da obratite pažnju na određene moguće zdravstvene rizike.

  1. PIJTE ZELENI ČAJ

Zeleni čak bogat je antioskidansima, tvarima bitnima za zdravlje čitavog organizma, a pomaže i kod mršavljenja. Svaki dan nagradite svoj organizam s jednom ili dve šoljice zelenog čaja.

  1. NE PIJTE GAZIRANO

Ako se nikako ne možete rešiti potrebe za gaziranim, uzmite dijetno gazirano piće. Regularni gazirani napici krcati su kalorijama i šećerom zbog čega i debljaju, a osećaj da vam utoljuju žeđ samo je privremen. Što više gaziranog pijete, to ćete više imati potrebu za još.

  1. REDOVNO SE KONTROLIŠITE KOD LEKARA

Godišnji papa test i pregledi grudi vrlo su važni za žene svih dobi.

‘U današnje vrijeme nijedna žena ne bi smjela umreti od raka jajnika jer redovitim pregledima rak se može prevenirati, odnosno izlečiti. Ženama se preporučuje da jednom mesečno obavljaju samopregled grudi i to najbolje dva, tri dana nakon završetka menstruacije te da poslije 40. godine jednom godišnje naprave pregled mamogramom’, kažu lekari.

  1. IZBEGAVAJTE BELE UGLJENOHIDRATE

Što je vaš tanir šareniji, to bolje. Hrana zelene, crvene, žute boje uvek je dobrodošla, a ugljenohidrate ne morate u potpunosti izbaciti. Samo izaberite zdraviju varijantu pa belu rižu, beli hleb i belu testeninu, koji nemaju gotovo nikakvu hranjivu vrednost, zamenite onima od celovitog zrnja i ugljenohidratima koji ne debljaju.  Izvor: zadovoljna.hr